زنبور از شهد گل ها استفاده مي کندو حاصل تغذيه


اين حشره، نوشيدني گوارايي به نام عسل است


که شفاي همه دردهاست.


در اين مسير به طور تکويني زنبور تنها از


خوراکي هاي پاک و تميز يعني گل ها استفاده مي کند


و بر نجاست و کثيفي نمي نشيند و از چيزهاي ناپاک


ارتزاق نمي کند به همين دليل عسل خواص زيادي دارد:



برطرف کننده تنگي نفس شيرين کننده و طعم دهنده



افزايش نفوذپذيري تعديل کننده اخلاط سرد بدن



باز کننده مجاري دفع کننده بلغم



قليايي کننده خون درمان شب ادراري



تأمين کننده حرارت بدن


ترميم کننده بافت ها به ويژه پوست و مخاط


تقويت کننده سيستم ايمني


مزاج عسل گرم و تر است بنابراين


حرارت بدن را تأمين مي کند.


خاصيت آنتي بيوتيک و پاک کنندگي دارد.